Ett hålla-motivationen-uppe -inlägg

Ett sånt här inlägg kan nog behövas, för det lär ju komma en svacka då träningen inte känns allt för motiverande..
Men just nu känns det väldigt skönt att träna 3-4 gånger per vecka och samtidigt försöka äta så GI-mässigt som möjligt. Det ger bland annat dessa fördelar....
*Jag är sällan hungrig och man får äta nästan hur mycket man vill av de "bra" sakerna. 
*Jag är inte lika sötsugen som tidigare - och skulle jag bli det så försöker jag tänka på hur mycket jag måste springa för att bli av med de kalorier jag sätter i mig...
*Man känner sig inte lika irriterad och trött på dagarna, vilket jag är väldigt tacksam för.
*Kroppen känns smidigare, nästan så att man får lite muskler...
*Framförallt så känner man sig aktivare och gladare, har man gjort ett bra träningspass så ser man framemot nästa!
*Pulsklocka - en stor fördel! Träningen blir mycket roligare, dels så ger den mål som man måste uppnå varje vecka, man ser hur mycket kalorier man förbränner (hur stor andel fett) och vad man har för puls. Det är även kul att göra fitnesstest för att se om konditionen har förbättrats något.
*En hund - ha någon att tävla mot ;) Men framförallt ha ytterligare en anledning att springa, hunden behöver motion!
*Det är alltid skönt att komma in efter att pass och känna att man har rört på sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback