Holland igen

Vilken speciell kansla det ar att vara i Holland igen! Oj vad jag har saknat denna platsen!

Akte fran Vargarda vid 12 igar och var framme i Enschede efter 20 nan gang, lang resdag med andra ord. Flyget gick snabbt och smidigt, taget fick jag vanta pa i over en timme pa Schipol men sen sa gick det hyfsat bra...  Nar jag kom hit satt vi ute och grillade och drack ol, och sjalvklart fick jag traffa valpen! :D Sa grymt sot och tuff liten hund :)

Idag har vi varit till Lutterzand, ett naturreservat, med 7 av dvargarna, gissa om folk kollade :) Dar fick de springa av sig lite och det blev en del bilder tagna. Pa hemvagen stannade vi och at glass pa ett caf'e som vi var pa forsta gangen jag var i Holland. Det var ett jakla ringande i kyrklockorna...
Nar vi kom tillbaka och hade atit sa var jag ju tvungen att ga en svang till valparna :D Det ar 2 dvargvalpar kvar som gar tillsammans med 5 jamnariga bouviervalpar. De var ute pa faltet och det var inte sarskilt enkelt att fota dem! Bitska sma rackare ar de... Men ack sa sota! Satt dar ute nastan en timme innan det var dags att aka till "Hollands enda berg" hehe, ett fint naturreservat som ligger nagra mil fran Enschede, det sag inte alls lika platt och faltaktigt ut som jag trodde, utan det var ganska backigt med mycket skog och ljungomraden. Framforallt var det dyra hus langs vagen, dar det typ bara bor miljonarer. Fint var det :)

Pa kvallen blev det grillning igen, det ar ingen liten grill dom har! Revben som bara smalter i munnen, mums! Och bacon pa grillspett, inte illa det heller. Sen blev lite vin innan jag satt mig har. Nu ar det snart dags att sova, imorgon ska jag aka in till centrum och socialtrana en av bouviervalparna. O sjalvklart leka med dvargvalparna :D

Gonatt

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ååååå vad mysigt det låter att vara hos Hennie och hennes mat.... och Gerhard och hans hundkunnande....
Jag tycker verkligen synd om dig och din ovisshet!! - hoppas du snart får ett positivt besked!!! Här är det 25 grader idag så nu är sommaren även här! Jobbar sista dagarna nu:), :( - det är både och,,, Ha det så gott och hälsa! mamma

2007-06-04 @ 15:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback