Klagomål

Mamma trodde att jag var sjuk, bara för att jag inte har bloggat sen i söndags, så jag får väl lov att skriva nåt idag. O jag har inte varit sjuk, jag har bara inte orkat skriva nåt ;) Sitter just nu och väntar på att golvet ska torka så att jag kan ta in hundarna. Det tråkiga är att det snart kommer att behövas moppas igen, det är tufft med valp(ar). Schnauzern kommer att stanna här tills på måndag. Reisa (stavning?) heter hon förresten :) Väldigt söt liten valp, men lite väl skrikig när man lämnar henne på fältet med Gnistra o Toxie eller inne hos Hennie. På tal om skrikig, alla som klagar på Toxies ljusa skallstämma borde höra Happy, det skär sig i öronen när hon "skäller," vilket hon gör oftast jämt!
Det har inte hänt så mycket speciellt de senaste dagarna, tränade igår vilket gick ganska bra. Men det är så jäkla jobbigt och tråkigt att springa med Fellow så jag var tvungen att springa en vända till utan hund. Det kan behövas, för nu sitter jag och äter godis... Inte bra jag vet! Men ibland är man tvungen... Fast jag har iaf börjat med en ny vana, jag ska gå minst en halvtimme i rask takt med Gnistra varje kväll.
Något som jag har sett framemot ett tag är att se Grietje (Gnistras kullsyster) iordninggjord, och idag var det dags! Oj vilken hund! Hon är en exemplarisk dvärgschnauzer, så ska de se ut! Det enda som är mindre bra på henne är pälsen, den är långt ifrån lika sträv som Gnistras och Fleurtjes, men den duger. Ska försöka få fram en före och en efterbild på henne, för stor skillnad blev det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback