Nytt år, nya möjligheter

Ja så var det 2008, vilket jag har som mål att försöka göra till ett träningsår med bland annat Tjejklassikern och Vätternrundan som mål. Sen finns det lite andra mål/nyårslöften men dom skriver jag i min lilla bok istället...

Vad har hänt sen det senaste blogginlägget? Jag har kommit hem från Holland och det har varit väldigt skönt att vara ledig ett tag (inte så många dagar kvar nu), Och det var alldeles lagomt att vara borta 4 månader. Man saknar ju alla i Holland. Men jag hoppas på att få träffa några av dem på världsutställningen i sommar.

Jag och Toxie var hemma i Falun över jul, väldigt trevligt! :) Det var en fin o mysig jul med familjen, med god mat o fina klappar. Det blev även köpt en träningsoverall (Dobsom R90 :D), ett Craft underställ, en vit skjorta och ett par byxor, (och Jennies stövlar..). Man var ju såklart på mellandagsrean i Kupolen ;)
22 december fyllde Emelie år så då var jag o mamma där på kalas på dagen, och sen var det förfest och utgång på kvällen. Väldigt trevligt att träffa Sofie, Rose-marie o de andra igen! :)

Kom tillbaka till Vårgårda i lördags igen, sen dess har det varit en sväng till Borås för inköp av skidutrustning inför Tjejvasan, det är ju inte riktigt min grej så lite tråkigt att lägga en massa pengar på det.. Men jag hoppas att det ska vara roligare än vad det var när man var tvingad att åka i skolan.... De hade inte den utrustning de behövde på Stadium för att fixa skidorna, så jag fick bara med mig stavar o pjäxor, så imorgon blir det en till vända till Borås för att hämta skidorna. Så nu hoppas jag på snö så jag kan testa mitt nyinköp!

Nyår firades i Herrljunga med Mathilda o Anders med mat, alkohol o Singstar. Det var en trevlig kväll med ett fint tolvslag :)

Om en vecka börjar jag att jobba igen på djurkliniken, men innan dess skas det på utställning med Toxie, (vilket jag ser framemot, men hon ser inte så bra ut fram, lite för mycket hår är borta.. och lite tråkigt att man inte vet hur många valpar som är med. Det är även andra domarbytet, och man kan ju inte låta bli att fundera på hur olika resultat det förmodligen skulle ha blivit beroende på vilken domare som skulle ha dömt, det är ju ändå 48 svarta dvärgar med...), det ska tränas en del och såklart ta vara på sovmornarna och bara slappa så mycket som möjligt.

Nu ska jag läsa lite iFORM och sen blir det nog sängen om en stund. Imorgon är det 2 januari och då börjar allvaret, slut på onyttigheter och med träningen i fokus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback