En vanlig tisdag

Vi har börjat få in lite rutiner vilket är väldigt skönt. Fast idag fick den lille för sig att vakna redan kl 07.20, men det tyckte jag var lite väl tidigt, så han fick äta, sen låg han i sängen och pratade med sig själv en lång stund innan han ville somna om. Sedan var det dags att gå upp, byta blöja på Theo och klä på oss båda lite kläder. Efter att jag fått i mig min gröt tog vi vår dagliga långpromenad med barnvagn och hundarna. När vi kom in blev det lite mer mat för Theodors del, och sen lite lek och sitta i babysittern. Vid lunch var det dags för lite vila i spjälsängen och jag kunde passa på att laga lite pyttipanna till mig. Han sover inte särskilt länge åt gången, ofta 30-45 minuter, så man får passa på att göra det som behövs när han sover.
Vi har även hunnit med en sväng till affären, tacksamt att det inte tar mer än 10 minuter att gå dit. Efter att Kalle kommit hem åkte vi till Tånga en sväng så att hundarna fick springa av sig lite i det fina vädret. När vi kom hem fick Theo ligga och vädra rumpan i babygymmet, han brukar ligga och prata o titta på sakerna som hänger ovanför honom. Han pratar mer o mer för var dag känns det som, och han är oftast en liten solstråle :) Är han inte nöjd beror det oftast på att han antingen är hungrig eller har ont i magen.
Nu är det snart läggdags för Theodor, först pyjamas och godnatt-saga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0