Stackars Gnistra

Gnistra är verkligen otursförföljd, denna gången har hon både borrelia och tonsillit, samtidigt. Jag märkte det för en vecka sen då hon skrek till vid lek, sen har det hänt vid några fler tillfällen efter det, så i torsdags var jag in till jobbet så det blev taget lite prover och Vita kollade igenom henne och såg att hon har förstorade tonsiller som såg rätt fula ut. Vi opererade bort tonsillerna i januari, men det är inte ovanligt med tonsillrester, och det är ju Gnistra så det är vore ju konstigt om inte hon skulle ha det... Det visade sig även på blodprovet att hon har borrelia, så nu står hon på antibiotika för det i 3 veckor, sen ska vi kolla tonsillerna igen, dom kommer att behövas opereras bort igen efter antibiotikabehandlingen. Sen hon började medicineras har hon fått mer ont och kan skrika till när hon ligger o vilar, min stackars Gnistra. Men jag hoppas att det bara är för behandlingen och att det ska bli bättre så snart som möjligt. Just nu är det bara korta koppelpromenader som gäller för den damen. Det är tur att jag har såna bra och duktiga kollegor som hjälper mig med Gnistra :)
Theodor händer det en del med, just nu ligger han i babygymmet och leker. Det är sällan nuförtiden som han vill ligga på rygg, utan vänder sig väldigt fort till mage, man kommer åt mer saker då :) Han sträcker sig efter saker så att han kan äta på dom, ligger dom för långt åt höger eller vänster så rör han sig i sidled så att han kommer åt den. Passar inte leksaken i munnen blir han förbannad. Han har ju blivit lite för stor för liggdelen till vagnen, så han får åka sittdelen, vilket han uppskattar mycket då han ser mycket mer, och blir han lite trött är det bara att fälla ner så kan han sova en stund. Innan lunch var vi ute på en långpromenad i det fina, men blåsiga höstvädret, jag testade även på att småjogga lite med vagnen där det var plant, så jag funderar på att börja jogga flera korta sträckor under våra promenader. Det funkar ju rätt bra nu när Gnistra får vara hemma och vila. Jag måste verkligen försöka komma i form igen.


Kommentarer
Postat av: mamma

Mormors gullunge!

Men stackars Gnistra!

2011-10-04 @ 19:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0