Inga cykelhjälmar

Idag när jag satt i parken med en av bouviervalparna kom jag att tänka på att ingen, inte ens små barn har hjälm på sig när de cyklar. Med tanke på alla smala vägar och alla bilar överallt så är det ju livsfarligt, men det var bara en tanke...

Annars idag, vad har hänt? Inte så mycket, eller schnauzervalparna har åkt till sina nya hem, alla utom 3 som får vara kvar en natt till. I och med att det är Sylivas sista dag idag så var Hennie och köpte gräddbakelser, det var inga små ena! Jag tog en med vit choklad utanpå, inuti i botten var det maräng, ovanpå det kolasås (smakade som julkola) och en massa grädde, så den var stor! Ojoj vad gott det var, men kanske lite väl för sött och för mycket även för mig ;)

Igår var vi in en sväng till stan, det är dags att börja kolla efter vinterjacka och det finns ganska mycket att välja mellan. Vad kan det ha varit för temperatur igår, kanske 10-12 grader? O vissa människor gick redan i vinterjacka! Hur ska de överleva vintern, tur att de inte bor i Sverige ;P

Äntligen är det helg, imorgon blir det att sova efter att alla sysslor är gjorda! Hoppas jag iaf, jag vet inte när Sylvia och hennes familj åker hem så det kanske inte går förräns de är borta.


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Mikaela! Jag kan bara meddela att folk inte är ett dugg bättre i Stockholm, jo med cykelhjälm-det har nästan alla, men det var +4 en morgon den här veckan och genast hade folk både tjocktröja, vinterjacka, halsduk och vantar!!! Undra vad de ska ha i vinter?!?
Jag gick i sandaler, men det fick jag väl backa på när andra kom
i vinterstövlar!

2007-08-31 @ 19:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback