Sprungit med Fellow

Det känns som att jag inte hinner med så mycket under dagarna, på morgonen fram till ca 9 - 9.30 är det utsläpp  och städning hos valpar och de andra hundarna, sen gäller det att hinna med borstning, promenader och socialträning. Men allt tar sån lång tid när jag ska göra något.. Fast det ska komma en praktikant 2 dagar i veckan snart, så då får jag lite hjälp iaf.  Idag har större delen av dagen gått åt till att underullskamma och bada Happy och Grietje svarta.. De måste ju vara fina inför specialen nästa helg :) Det ska bli väldigt kul att se Greitje iordninggjord av Gerard! Jag hann även med en timme inne i stan med Sylvia och de 2 bouviervalparna. De skötte sig väldigt bra :) Det var både marknad och nån slags nollning(?), då skolorna precis har börjat, massa unga människor som drack öl mitt på dagen..
På kvällen blev det en 35 minuters springtur med Fellow, som har ca noll kondis, så det gick inte särskilt fort och han var inte så värst alert. Men det ska jag försöka ändra på ;)
Gnistra och Toxie fick sig även en promenad, vi träffade på en man med en jack russell och Claudia med Odette och schipperken Mip, så de fick hälsa och leka, eller jack russelln följde efter Gnistra hela vägen (hon löper) och Odette var väldigt intresserad av Toxie, som lät som en pipleksak...

Nu är det dags att ta in hundarna innan det får bli en dusch!

Några av dagens bilder... Jobbigt att ladda upp dem så det blir inte så många.. Samma gäller på bilddagboken *suck*

129453-30
"Skogen" dit jag brukar ta med hundarna. Här är nästan alla hundar lösa, och ibland kan det vara svårt att veta vilken hund som hör till vilken ägare :) Lite skillnad mot hemma i Sverige....
129453-29
Korsningen precis vid huset. Det åker en o annan bil här under dagen... Idag var det även 4 luftballongen ute o flög.

129453-28
Toxie förbereder sig inför kvällens promenad ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback