Första cykelturen

Igår fick jag en cykel av Kalle (en tidig födelsedagspresent), en racerhybrid som jag förhoppningsvis ska cykla Vätternrundan på nästa år... Ska iaf börja med Mjörnrundan i september som är på 6 mil. Var ute på första träningsrundan idag, vi cyklade 3 mil på 1 h 15 min, kan säga att det var mycket skönare och roligare än att springa!! Var inte så jättejobbigt, kändes lite i uppförsbackarna såklart, men annars var det helt okej. Tror vi snittade på 24 km/h, Kalle verkade rätt nöjd förrutom att han tyckte det gick för sakta sista 6 km.. Han kan inte ha så höga förväntningar första rundan ;) Vi ska försöka komma ut på tisdag igen får se hur det går den gången. Lite nervös är man att man ska vurpa eller nå annat dumt. 

Var på 25-års kalas igår hos Miriam, hon hade kalas ute i ladan och det var jättefint iordninggjort och väldigt trevligt. Det är trevliga människor som jobbar på kliniken, tråkigt att jag förmodligen bara har 5 veckor kvar där :( Måste få veta så snart som möjligt hur det blir efter dessa veckor, så jag kan försöka få ett jobb så nära som möjligt efter sista veckan om jag blir arbetslös.

Igår fick stackars Toxie urinvägsinfektion :( Hon sätter sig jätteofta, men hon är inte påverkad och har ingen feber vilket är skönt. Hoppas att hon blir bra snart, hon får lite c-vitamin i vattnet vilket hon dricker utan problem.

129453-11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback