Dagarna går fort

Har inte gjort nåt vettigt idag, och ändå är klockan redan halv tio, deprimerande. Fast jag har stekt pannkakor, det tog en stund, och sovit till halv elva, och varit på tånga och tränat slalom med Gnistra medan Toxie fick sitta i bilen. Det har verkligen släppt vad gäller slalomen! Hon tar 4 pinnar felfritt nästan varje gång!! SÅ skönt att ha kommit förbi det problemet att hon bara tar vissa gånger eller inte tar sista porten tex.
Nyss fick hundarna en varsin promenad medan den andra fick vara hemma i buren, hoppas att de var tysta. Skönt iaf att Toxie inte biter i kopplet eller dummar sig när man är ute, hon har bara mycket att titta på :) Som tex katter som hon gärna vill leka med....
Tränade kontaktfält tidigare idag, Gnistra förstår ganska bra vad jag vill att hon ska göra, framtassarna nedanför kontakfältet och nosdutt. Enda problemet är att hon är lite för smart, jag brukar på tredje nosdutten skicka henne framåt till belöning på golvet, och det har hon räknat ut så hon sticker på tredje dutten... Så det måste jag variera mera.
Upp vid åtta imorgon så jag hinner duscha, äta frukost, rasta hundarna.. O kanske hinna med lite kf-träning. Sen åka till Motala.

129453-10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback