Första koppelpromenaden och kloklippning

Nyss var Toxie ute på sin första promenad i koppel, vi var ute på gården en sväng, fast hon hade fullt upp med att titta och leka med katten. Tur att det är en sån snäll katt :) Hon försökte bita nån gång i kopplet, och hon ville inte alls följa med mig, utan hellre springa till katten, hehe.
Det blev även en omgång med klotången, Toxie på rygg och så en massa små bitar köttbullar så gick det bra :) Ska verkligen försöka att få till det bra så att det inte blir lika krångligt som med Gnistra.

Jag o Gnistra var iväg en sväng till Vinna, men det var runt 30 grader varmt ute så vi var inte så värst alerta nån utav oss. Men vi gjorde en liten, ganska rak bana med 2 hinder, långhopp + däcket, vilket hon gjorde jättebra! Sen tränade vi lite hinder som stod lite huller om buller. Och även a-hindret, men då började hon bli trött och okoncentrerad så då var det dags att åka hem. Jag är väldigt nöjd med träningen,speciellt med tanke på värmen!

Just ja.. Köpte en DAP när jag var på kliniken tidigare idag, ska bli intressant att se om den ger något resultat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback