Privat träning

Ikväll var det dags för träning för Emelie. Jag och Gnistra kom dit ca 20 minuter innan och värmde upp, sen var det träning av framförbyten, ojoj det var inte lätt! Mycket att hålla reda på, hund, leksak, sig själv när man ska snurra och när man ska ropa hundens namn, plus säkert nånting mer som jag har förträngt.. Det blev 2 övningar, den andra var krångligare, Gnistra förstod på en gång hur banan skulle gå så där fick jag lite problem, så jag var tvungen att vara övertydlig, och då blev det fel det med.. Men sen gick det hyfsat sista gångerna.
Vi avslutade lektionen med att visa hur vi låg till med kontaktfälten, balanshindret gick ganska bra förrutom att jag la locket lite för nära hindret, men Gnistra vet vad hon ska göra, gäller bara att hitta timing, säkerhet och rätt fart ner. A-hindret tog hon bra första gången, hon sprang mer än hoppade nedför kf vilket är bra! Andra gången startade jag henne för tidigt så hon saktade av för att jag kom efter, så det blev hopp som hon gjort tidigare. Gungan har både jag och Gnistra för bråttom med.... Gnistra hoppar av redan innan den slår i marken, så där måste vi träna mycket på att vänta innan hon får springa till nästa hinder. Är inte så nöjd med mig själv denna träningen, men jag lärde mig en hel del nytt och fick en del att tänka på vad gäller kontaktfälten så träningen i sig var bra :) 
Vi planerade även in 2 nya lektioner till hösten, frågan är om jag har jobb då eller inte =/ Det funderades även om man ska gå en lydnadskurs, skulle vara kul att kunna klara en lydnadstävling nångång i framtiden.

Nu ska jag kolla på Vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback