Länge sen sist

Eller ja det är väl snart en vecka sen jag sist bloggade, har nog blivit lite lat... Och det händer väl inte allt för mycket som är så intressant att läsa om :P
Träningen går rätt bra, både för min del och för hundarna, mest träning blir det för Toxie. Gnistra har inte varit sig själv de senaste dagarna, förmodligen pga löpet för några veckor sen. Hoppas att hon blir som vanligt snart! Inte kul när Gnistra är nedstämd och bara vill ligga i fåtöljen hela dagen :(
Med Toxies träning går det framåt, hon gör nose-target väldigt bra och sedan springa till belöning på "Fram"- kommando, så nu försöker jag få in fler duttar innan hon får fri-kommando. Vi tränar även lite starter, så hon börjar att bli säkrare på att sitta kvar, men det är inte alltid hon vill sätta sig :P När det gäller handling, så följer hon inte på marken, utan hon hoppar o skuttar mest... Vet inte riktigt hur jag ska ta tag i det :P Jag var iväg idag och köpte stolpar så nu har vi börjat slalomträningen, jag ska försöka lära in ingångar på Toxie så det är klart tills hon kommer ut på banan, om detta går bra så kanske hon ska få prova på att köra 4 pinnar nångång. Gnistra är rätt duktig på 4 pinnar, det gäller bara att repetera ingångar mycket så att felprocenten blir så låg som möjligt. Sen kan vi nog lägga till fler pinnar. Är bara lite orolig för Bosse, han är snart i två delar, och hitills har jag inte hittat något som kan ersätta honom... :/

Snart dags att sova. En dag kvar, sen helg så man kan sova! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback