Mål: 10 kg lättare

Nu jäklar ska det uppnås, jag blev medlem i Funbeats viktminskningsgrupp (10 kg lättare!) idag så nu ska jag satsa seriöst på att gå ner dessa kilon. Fram tills 12 december har jag på mig att lyckas. Så nu ska jag lägga in fler raska promenader, mer än den med Gnistra på kvällen. Det ska bli minst en varje dag med någon utav bouviererna eller schnauzrarna. Då blir det ju 2 flugor i e smäll ;) jag får motion samtidigt som de får ut och röra på sig! Jag måste även dra ner på allt godis- och annat onyttigt ätande, max en dag i veckan! En tråkig grej med detta är att Hennies våg har gått sönder, så jag hoppas de kommer köpa en ny snart. Jag vet knappt vad jag väger nu, det hade varit intressant att veta! Just nu är jag taggad! Jag ska äta mer sallad och frukt under dagarna, så jag slipper vara hungrig. O dricka minst 2 liter vatten om dagen. 3-4 löppass per vecka + raska promenader (minst 2 per dag). Skulle jag kunna följa detta ordentligt, och kanske äta lite mindre mängder varje gång så tror jag att jag kan uppnå mitt mål.

Är det någon som är intresserad att göra samma sak, gå in på funbeat.se! Där kan man skaffa träningsdagbok och läsa på mängder av olika forum. Rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: mamma

Var får du all energi ifrån?!? Vad imponerad jag blir!!!
Men det är väl bara att anta utmaningen - Vem klarar? Du eller jag?
Kram o lycka till!

2007-09-05 @ 20:50:52
Postat av: Lena

Det klarar du säkert! Känner man igen dig sen? :)Skulle behöva hänga på dig och Titti. Men nr 1 här är: sluta röka! Inne på min 5:e rökfria dag. Så en sak i taget. Ha de bra o lycka till// Kram

2007-09-05 @ 23:59:29
Postat av: Kalle

Jag är redan med på funbeat men jag är inte intresserad av att utmana dig ;) men jag ska bevaka dig varje dag och peka med hela handen när du inte går två gånger per dag eller springer 3-4 gånger i veckan ;)
Härlig inställning!

Postat av: F

Kan man joina? ;D

2007-09-26 @ 02:09:07
URL: http://fatassfatty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback