Toxie

Toxie, ja vad kan man säga om henne? Toxie min lilla spindel, surrekat, black terrorist, black monster, ja många smeknamn har hon :) När jag hämtade henne här i Holland i juni visste jag inte vad jag gav mig in på ;) Denna hunden har mycket personlighet! Ligger man i soffan så kommer hon, hoppar upp och sätter sig i ansiktet på en, och ena stunden biter en i näsan för att sedan slicka en i hela ansiktet och är så söt som det bara går. Har man dessutom en godisbit gör hon allt för att få tag på den, vilket ju iofs bara är en ren fördel vid inlärning av nya saker :) Hon är alltid pigg på att hitta på något nytt men är samtidigt väldigt lugn när det inte händer något, då ligger hon snällt ner eller sitter i fönstret med Gnistra.
En av de få nackdelar som hon har är hennes skällande, hon kan få för sig att springa skällandes efter främmande hundar och låta som en galning, och vänder de sig om så skäller hon ut dem. Men det ska förhoppningsvis gå att få bort med hjälp av godis och lek. En annan jobbig sak med Toxie, är kloklippning, hon blir helt galen! Och jag överdriver inte, hon verkligen hatar det och gör allt för att slippa.
Även om Toxie har varit en ganska enkel valp, som inte bitit på eller haft sönder grejor, så har hon ibland lite satyg för sig. Till exempel så brukar hon ta mina hörlurar från bordet, och plocka bort gummipluttarna på dem, men hon biter inte sönder dem utan lägger dom bara på golvet. Fast när schnauzervalpen bodde här några dagar så blev hon en liten djävul, drog fram mina kläder, bet i det mesta och var allmänt besvärlig! Med Gnistra är hon skötsam, hon biter hellre henne i ryggen.. Stackars Gnistra hon är för snäll för sitt eget bästa. Men de funkar väldigt bra ihop och leker mycket o har kul tillsammans.
Hon börjar att bli stor nu, men pga hennes nakna ben (som är underullskammade och plockade) så ser hon väldigt hög, lång och spindelaktig ut, hehe. Jag hoppas att hon växer till sig och blir lite rejälare i typ, men framförallt att hon får bra, svart päls. Men det lär dröja månader innan det kommer något resultat av det. Så kanske det kan bli någon utställning, om inte annat så kommer det förhoppningsvis att bli en del agilitytävlingar i framtiden. Det tror jag att hon kommer att tycka är kul :) Så aktiv och sprallig som hon är :)
När jag och Toxie var ute i skogen häromdagen så började hon att jaga ekollon, så det var bara att slänga iväg ett, de studsar väldigt bra, så stack hon efter det och kom tillbaka för att byta mot en godisbit. Som vid all annan lek använder hon frambenen väldigt mycket, hon slår mot det hon jagar eller leker med, och studsar på bakbenen. Hon står nästan mer på bakbenen än på alla fyra ibland, man ser mer om man är lite högre ;)
Varje natt sover hon med mig och Gnistra i sängen, gärna under täcket, och är väldigt trött på morgonen när det är dags att gå upp ;) Mycket personlighet har hon som sagt, min lilla Toxie :)

129453-38129453-37

129453-36129453-35
129453-12

129453-28129453-27

129453-39
Friends forever <3

Kommentarer
Postat av: mattemor

De är för söta mina "barnhundar!!!"

2007-09-15 @ 10:51:57
Postat av: Hussemor

Verkligen fina bilder!!
Ja kloklippning är även här ett äventyr... Inte en chans mot Kalibras 38 kg. Får nog kontakta dina fd kollegor. Ha de bra, kram

2007-09-17 @ 12:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback