Veckan som gått

Det är ju fortfarande några som är inne på min blogg o läser så det är väl bäst att uppdatera lite om vad som har hänt den gångna veckan.
Jag började jobba i tisdags på djurkliniken, det mesta var sig likt, det hade kommit en ny veterinär och en praktikant, och jag får bara ha 1 hund med mig. Men som tur var är Kalles föräldrar väldigt hjälpsamma och låter Gnistra (eller Toxie) vara hemma hos dem på dagarna, vilket jag är väldigt tacksam för! Veckan har varit väldigt lugn så dagarna har gått långsamt, lite jobbigt när vi är så många och det är lite att göra, så man får passa sig så att man är sysselsatt när någon av cheferna är på plats. Jag hoppas det  blir mer patienter när folk fått sina löner så man får något att göra, och det är ju snart parningssäsong för katterna så då brukar det vara mycket kastreringar och id-märkningar, vilket är bra.
Träningen har gått bra denna veckan, 2 löppass och ett spinningpass hitills, det var planerat ett löppass idag med, men jag skjuter på det tills imorgon... Det fick bli en längre promenad med hundarna istället. Fast träningen ska jag ju inte blogga om här, utan på teambogal.se.
Idag blev även Toxies bakben nerplockade, så nu är hon en mjuk nakenhund :) Täcket åker på när hon ska ut, hon blir så frusen annars stackarn. Gnistra däremot har väldigt mycket päls! Så imorgon är det hennes tur att stå på trimbordet och bli urkammad. Idag åkte hon i ån, hehe. Hon ville ner och dricka vatten, men råkade åka i i det kalla vattnet, men hon var glad ändå :) Dom är så söta mina små flickor :)

Nej nu får det bli en film.

Kommentarer
Postat av: eLiiN

Braa jobbat mickan!!
Nöjd med dig du! =)
Läser även er träningsblogg.... Men har inte sett att du skrivit något där juh..? Hm... Varkar mest vara kalle som bloggar... haha

2008-01-13 @ 00:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback