Privatträning & bilder på valpen

Igår hade jag & Gnistra och Annelie & Tilly träning för Emelie på Vinna. Vi hade en timmes träning med hinder, bakombyten och slalom. Är väldigt nöjd med träningen! Först skulle vi över 2 hinder, sen direkt åt vänster/höger. Det gick jättebra, Gnista lyssnade och hoppade utan problem. Sen kom det svåra.. Bakombyte. Då skulle hon istället hoppa åt det andra hållet efter de två första hindrena, medan jag skulle byta sida bakom henne. Emelie kastade belöningen, så Gnistra gick rätt de första gångerna. Men så bad jag Emelie att byta sida och att jag kastade istället, Gnistra gick åt det håll Emelie stod! Hon är lite för smart... Nya skor måste jag då skaffa.. Slant i gräset när jag skulle göra en snabb sväng.. oops... Bäst är nog fotbollsskor, men nää usch..
Sen körde vi slalom, Gnistra tog det felfritt alla gångerna :D Vi tittade även lite på gungan, hon fick ta den helt själv, inga problem :D

Fick mail från Holland igår, med bilder på valpen =) Eller Joske som hon heter i stamtavlan. Väldigt söt är hon! Nu är det inte många dagar kvar, men först måste dispensen gå igenom!image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback