Föräldraträff

Igår var jag och Theodor på vår första föräldraträff. Vi höll till i vårdcentralens konferensrum där vi var 8 mammor och en bvc-sköterska som höll i det hela. Vi fick fika, presentera oss och kolla på en film om första tiden som föräldrar. Vi kommer att träffas varannan vecka, nästa gång skulle det handla om babymassage, och då hoppas jag att Kalle kan komma ifrån jobbet så att han också kan vara med.
På kvällen var min agilitykompis Annelie här och hälsade på, vi drack te och åt scones, och under tiden somnade Theodor i hennes knä. Det känns skönt att han kan finna sig till rätta även hos främmande människor.
Idag på förmiddagen har vi gått till Tånga, där vi satt ute i det fina vädret och jag drack varm choklad och passade på att träna lite rallylydnad med Gnistra medan Theodor låg och sov i vagnen. Just nu ligger han i babygymet och vädrar rumpan, han blir verkligen mer och mer aktiv, nu trycker han sig bakåt med benen så han ligger sällan där jag lagt honom. Han ligger även o vrider på sig så att han ofta ligger på sidan, så det står nog inte på innan han vänder över till mage själv. Han brukar få ligga på mage emellanåt, även om det inte är det roligaste han vet, men då brukar han oftast kolla sig omkring, så då är han inte så intresserad av att försöka vända över till rygg, även om han har kunnat göra det ett bra tag nu.
Snart är det dags för middagsvila för den lille killen så att han är pigg tills hans pappa kommer hem från jobbet vid fyra.
Morfar på besök i förra veckan medan mormor var hemma och var avundsjuk ;)
Glad pojk :)
Sovandes i Annelies knä
Dagens bild från Tånga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0