Rallylydnadstävling

Idag har jag och Gnistra gjort debut i fortsättningsklass, dagens tävling ägde rum på Göteborgs hundarena ute på Hisingen. Det skulle vara banvandring kl 12, så jag trodde att jag kom iväg i hyfsad tid, men det regnade galet mycket och sen missade jag avfarten ut till Hisingen (pga nya ombyggnationen) så det blev lite stressigt kan man säga. Jag hade ungefär 2 minuter till godo från att jag anmälde mig till att det var banvandring, och sen hade jag startnummer 3 så det var så gott som ingen tid till förberedelse mer än att Gnistra fick komma ut och kissa och sen in på banan. Men väl inne på banan gick det hyfsat, förutom att det var speglar på ena kortsidan så Gnistra blev väldigt fundersam över vad det var för hund som kom emot henne. Så där plus på ett till ställe (där jag var lite otydlig) fick vi avdrag. Men vi fick ihop 96 p vilket räckte till en fjärdeplats. Vann gjorde Camilla, också tävlandes för Alingsås, med 100 p (vilket är max, 70 p krävs för godkänt resultat). Den andra klassen vann Linda med Minna, dom gjorde en jättefin runda. Linda var gullig o filmade när jag och Gnistra tävlade, det är alltid bra att kunna titta på efteråt. Om jag inte har missat någon så var vi 5 stycken från Alingsås som var med och tävlade, vilket är jättekul. Det är ännu fler som är anmälda till My Dog i januari, vilket är vår nästa tävling. Nu blir det hem o träna ordentligt tills dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0