8 månader

Idag blir Theodor 8 månader och han utvecklas som bara den. Han hittar på mer o mer bus, han tycker det är väldigt kul att försöka öppna byrålådor och skåpluckor och gärna vill han pilla vid eluttagen (dom är såklart barnsäkrade men antennsladden är svår att få ordning på) och kommer man efter honom och säger "ajaj!" så får han väldigt bråttom att åla dit för att hinna peta innan man tar bort honom. Nu har det börjat titta fram en tand i överkäken, och det är en till på väg, och förhoppningsvis är det av den anledningen som han inte alltid är på toppenhumör nuförtiden, även nätterna har blivit krångligare genom att han vaknar oftare än vad han har gjort tidigare. Jag hoppas vekligen att detta bara är en kort period för det är inte särskilt kul. Han vägrar även att sova i sin spjälsäng, han får panik efter en stund om han ligger i den, så han sover med oss i våran säng. Det går ju an att sova, men det är lite läskigt att lämna honom själv i sängen utifall att han skulle ramla ur. Igår var det dags för 8 månaders besök på BVC, allt såg bra, han växer som han ska och han fick även godkänt på BOEL-testet :)
Nu har rallylydnadskursen dragit igång, den höll på i nästan 3 timmar igår, där vi först gick igenom lite regler (perfekt att båda instruktörerna är domare så man får höra deras syn på saker och ting) för avancerad klass, belöningstekniker och bakdelskontroll. Sen blev det uppvärmning där vi fick gå i en stor ring och så kommenderade ena instruktören vad vi skulle göra, det var nästan som en ridlektion :) Vi fortsatte sedan med att praktiskt gå igenom olika skyltar, perfekt så jag fick jag lite tips på vad jag behöver tänka på och hur jag kan förbättra en del  saker, tex att få Gnistra längre fram i halterna. Jag var väldigt nöjd med första kurslektionen, det kommer att vara varannan vecka så då hinner man träna en del hemma emellan gångerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0