Nyopererad Gnistra

Gnistra har de senaste 2 åren haft konstiga o längre löp än normalt, samma var det med detta löp, så idag beslutade jag mig för att det fick bli operation. Så på eftermiddagen lämnade jag Theodor hemma med Kalle och så åkte jag in till kliniken där Sara fick operera Gnistra. Det visade sig att hon hade fullt med cystor i livmodern, därav de långa löpen. Så nu är hon kastrerad och operationen gick bra, jag tog med henne hem igen ca 2 timmar efter att hon hade vaknat, så förutom att hon har varit ute och kissat så har hon legat i sin korg sedan vi kom hem. Hon har såklart ont men får så mycket smärtlindring som möjligt, annars tycker jag att hon med tanke på omständigheterna mår bra. Jag är väldigt tacksam för all hjälp som jag har fått av Sara som opererade (och rekommenderade att jag skulle låta henne opereras) och av Miriam som passade narkosen. Nu är det bara att hålla tummarna att läkningen ska gå bra och att det inte ska bli några komplikationer.
Ihelgen var vi till Åkervägen och fikade, o Theodor fick åka pulka för första gången. Vi tog en pulkapromenad tillsammans med familjen Alavik, och Theo verkade tycka att det var roligt, men han blev bra trött så han somnade på hemvägen :) Han har även fått låna en gå-vagn av sin kusin, han är riktigt duktig på att gå, bara man är med utifall att han ramlar åt något håll så går han flera meter med vagnen utan några större bekymmer :)
Fina Gnistra som jag hoppas ska bli som vanligt igen så snart som möjligt
Kusinerna ute på pulkatur tillsammans
Man blir trött av att åka pulka

Kommentarer
Postat av: Syster

Haha skrattade högt åt lillgodingen i grönt. Sover som en stock och det ser så djävulskt oskönt ut. Kusinerna ser så lyckliga ut på andra bilden att jag vill gå ut och sätta mig i närmsta pulka. ÅÅÅÅh vill hälsa på snart.

2012-01-25 @ 11:48:05
Postat av: mamma

Härliga bilder! Theodor måste vart trött som sover i den ställningen! Kram

2012-01-25 @ 13:26:27
Postat av: m a j a n

Hoppas Gnistra kryar på sig snart!

Tar mig friheten och stjäl bilden på Kevin och Theodor, hoppas att det är okej :)

2012-01-26 @ 08:49:20
URL: http://majan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0