2013

Nu är det nytt år och dags för ett nytt inlägg! Om knappt 4 veckor kommer det hem en ny familjemedlem, en liten peppar och salt tikvalp :-) Det kommer förhoppningsvis bli min nya tränings- och tävlingskompis framöver, där vi i första hand kommer att satsa på agility och lydnad/rallylydnad, lite beroende på vad det visar sig bli för en individ. Jag ser fram emot det väldigt mycket! För min och Gnistras del har det inte blivit mycket tränat senaste månaderna, det har inte funnits så mycket motivation eftersom det inte är någon tävlingssäsong såhär års, och alldeles för kallt enligt Gnistra. Men tanken är att vi ska komma igång med lydnads- och rallylydnadsträningen när det blir lite varmare ute, och komma igång med löpträningen denna veckan, så att vi kan springa Hundlöpet som går av stapeln i slutet av maj.
Med Theodor händer det även mycket, det kommer nya ord varje vecka, och han härmar oss mycket i vad vi gör. Om 3 veckor ska han börja på dagis, han börjar bli stor vår lille kille! Efter 2 veckors inskolning är det dags för mig att börja jobba, det känns lite sådär... Det har verkligen varit underbart att vara mammaledig! Det är tur att valpen kommer veckan innan, så att jag har något att se fram emot :-)


Kommentarer
Postat av: Anna

Ååå...så spännande med den nya lilla stjärnan :) Så kul att få börja om med grunder igen. Jösses vad er grabb har blivit stor....tiden går alldeles för fort!

2013-01-15 @ 07:09:12
URL: http://www.hundhoppet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0